وقتی شهاب حسینی با موتور هوندا بازیگر شد!
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۸۴۷۹
افشین سنگ چاپ بازیگر سینما و تلویزیون که سالها به عنوان دستیار کارگردان با سیروس مقدم همکاری می کرد در برنامه "سلام صبح بخیر" گفت: ما سالها با هم همکاری داشتیم و اگر اینجا نشستم مدیون سیروس مقدم و همسرش هستم که هم به نوعی مرا استعدادیابی کردند و هم به من میدان و فرصت بروز دادند. ما همکاری آهسته و آرامی با هم داشتیم که ماندگار و عمیق بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اخبار فرهنگ و هنر- سنگ چاپ با بیان اینکه ما 12 سال دو شیفت با هم کار کردیم، درباره چهره هایی که به واسطه او برای سریالهای مقدم انتخاب شده اند و حالا جزو ستاره ها هستند، از نام بردن اسم پرهیز کرد و گفت: انتخاب بازیگران همیشه با خرد جمعی بوده است. این قضیه هم جا نیفتاده است و اگر من الان نام ببرم شاید توی ذوقشان بخورد.
وی ادامه داد: به ویژه که من هم یکی دستم را گرفته است. دوستی مرا معرفی و به من اعتماد کرده و میدان را برایم باز گذاشته است و من هم همواره مدنظر داشتم اگر کسی استعداد داشت دریغ نکنم.
در ادامه عکسهایی روی دیوار تصویری برنامه به نمایش درآمد و سنگ چاپ درباره اولین عکس متعلق به حمید نعمت الله اظهار کرد: من و حمید بچه محل و هم کلاس بودیم. چهار سال در دبیرستان نظام آباد با هم درس خواندیم. حمید بچه وحیدیه بود بعد از مدرسه دیپلم گرفتیم و هر کدام به سربازی یا دانشگاه رفتیم و بعد دوباره در «بوتیک» به هم رسیدیم. حمید با تمام سلول هایش فیلمساز است.
سنگ چاپ درباره عکس شهاب حسینی اینطور واکنش نشان داد: در خانه خانم مستوفی نشسته بودم که جوانی با موتور هوندا آمد و خورد به در و گفت آقا اینجا تست می گیرند؟ دیدم چقدر بانمک است. گفتم بیا داخل. موتورش را پارک کرد و آمد. گفتم بیا این دو صفحه را بخوان. ما دنبال یک مجری بازیگر می گردیم. او چند دقیقه بعد دو صفحه را حفظ شد و از حفظ اجرایش کرد. رفتم به تهیه کننده و کارگردان گفتم یک جوانی آمده خیلی خوب است.
وی یادآور شد: ما دو سه کاندید استار برای این برنامه داشتیم که بهتر است از آنها اسم نبرم چون شاید خوششان نیاید. تهیه کننده نگران بود و ما زمان نداشتیم. به ویژه که کار می خواست روتین پخش شود. این بار شهاب آمد و متن را برای هیاتی که آنجا در زیرزمین خانه خانم مستوفی نشسته بودیم خواند. کارش عالی بود. متن را با آکسان، با تاکید، با حس و... اجرا کرد. مشورت کردیم و نظر را اعلام کردیم و تصمیم گرفتیم پروژه را دست آقای حسینی بسپاریم. برنامه های «اکسیژن»، «آب»، «تربت» اینگونه شکل گرفت. بعد در سریال «پلیس جوان» و سریالی به نام «وکیل» با او همکاری داشتم. بعد از آن ارتباطمان با هم قطع شد اما باور کنید شهاب خیلی دوست داشتنی است و جایگاهی که به آن رسیده حق اش بوده است.
این بازیگر عطاران را "گوگولی" خطاب کرد و درباره مهران مدیری گفت: او در کار خودش عالی است. من عاشق همکارانم هستم و همیشه از اینکه به آنها پریده اند و انتقادات بیخودی کرده اند آزار دیده ام.
سنگ چاپ در پایان درباره پیشنهادی که به جوانان علاقمند به بازیگری بدون پول و پارتی دارد، گفت: یکی از مباحثی که با آن خیلی درگیر هستیم این است که جوانانی هستند که عاشق بازیگری هستند و استعداد دارند و حقشان است... اما هر چیزی برای خودش راهی دارد. شما وقتی می خواهید به رانندگی بروید 10 جلسه می روید و باید دوره ببینید و تمرین کنید. چطور توقع دارید کاری به این مهمی که قرار است عکستان در بیلبوردهای بزرگ مثل سران مملکت چاپ شود و روی جلد مطبوعات بروید، بدون آموزش باشد؟
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: بازیگر سینما و تلویزیون بازیگر سینما و تلویزیون شهاب حسینی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حرفهای جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
اعتماد نوشت: بهنام تشکر بهتازگی در برنامه «زودیاک» که در شبکه نمایش خانگی پخش میشود، حضور یافته و از بازیگران اصلی است.
گفتوگوی زیر به این مناسبت با او انجام شده است.
دلیل حضورتان در برنامه زودیاک، علاقه به بازی مافیاست یا حضور در یک گیم شو به عنوان یک تجربه متفاوت در قالب تصویر؟
من بازی مافیا را دوست دارم و از اولین نفراتی بودم که در تلویزیون مافیا اجرا کردم و گاد بازی بودم. هرچه سریهای جدیدتری از مافیا تولید شد، نقشهای بیشتری روی کار آمد که برای من جذاب بود. زودیاک هم سناریوی جذاب و متفاوتی داشت و وقتی دوستان دعوت کردند تصمیم گرفتم که در برنامه زودیاک باشم.
گرداندن بازی مافیا را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟
گرداندن بازی را بیشتر دوست دارم. اینکه سفید باشم برایم لذتبخشتر است.
نظرتان در مورد مدل اجرا و گردانندگی محمد بحرانی در زودیاک چیست؟
محمد را خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم در هر جایی که قرار میگیرد، مخاطب همراهش است. فکر میکنم در فصل اول زودیاک، کمی با احتیاط گرداندن بازی را پیش میبرد و مراعات بازیکنها را میکرد. اطمینان دارم که خودش هم به این فکر کرده و در فصل دوم، به تغییر مدل گردانندگی بازی فکر کرده است.
از تجربه کار در نمایش خانگی و تفاوتش با تلویزیون بگویید؟
من تقریبا جزو اولین نفراتی بودم که نمایش خانگی را با سریال ساخت ایران تجربه کردم. ساخت ایران اولین سریالی بود که به صورت دی وی دی منتشر شد. این دو مدیا، تفاوتهای مشخصی دارند. محدودیتهای صدا و سیما، فیلمنامههایی که تثبیت میکند، ناظران پخشی که دارد با نمایش خانگی متفاوت است. فضای کار در پلتفرمها راحتتر است و به این واسطه، کارگردانها، نویسندهها به تبع آن بازیگران دستشان در کار بازتر است. اینها مواردی است که همه میدانند و البته خیلی هم پیچیده نیست.
به عنوان کسی که بخش زیادی از تجربیات کاریاش را به نقشآفرینی در سریالهای تلویزیون اختصاص داده، ممکن است که شما هم مثل خیلیها، نگران حال این روزهای تلویزیون باشید. از نظر شما تلویزیون چطور میتواند به وضعیت سابقش برگردد؟
تلویزیون باید به همه نظرات مردم توجه کند و برای همه اقشار مردم برنامه بسازد، نه فقط برای عدهای خاص. مدیران تلویزیون فعلی، تمرکزشان را بر چیزهایی گذاشتهاند که فقط و فقط خودشان قبول دارند در حالی که خودشان هم خیلی خوب میدانند که بخش زیادی از مخاطبشان را از دست دادهاند و به نظر میرسد که با این شیوهای که پیش میروند، خیلی هم برایشان مهم نیست. امیدوارم که این مدیران عزیز، تجدیدنظری در روند سیاستگذاریشان داشته باشند که تلویزیون مثل دهه هشتاد یا حتی اوایل دهه نود، دوباره به اوج خودش برگردد و با سریالهای پرطرفداری مثل ساختمان پزشکان و دودکش و باقی سریالهای خوب و موفق، مردم و مخاطب را برای خودش حفظ کند. من فکر میکنم مردم هنوز هم انتظار دارند تلویزیون به رسانه اصلی و ملی همه افراد جامعه تبدیل شود.
به سریال ساختمان پزشکان اشاره کردید؛ تیم سازنده این سریال، تجربیات خوبی در تلویزیون رقم زدند. به نظرتان جای خالی چهرههای دهههای قبل چقدر در تلویزیون احساس میشود؟
به نظرم بیشتر از جای خالی کسانی که در آن سریالها یا برنامهها کار میکردند، جای خالی برنامههایشان احساس میشود. این وضعیت، نتیجه مدل تصمیمگیری فعلی است. اتفاقا همان عوامل الان تجربیاتشان بیشتر شده و ممکن است در شرایط مطلوب، خیلی بهتر از قبل کار کنند. باز هم تأکید میکنم که تصمیمات تلویزیون مهم است و به نظرم خیلی هم جرات و جسارت ویژهای نمیخواهد. به هر حال آن برنامهها و سریالهای خیایان خلوت کن در همین تلویزیون، تولید و پخش شدهاند.
ترجیحتان کار در فضای کمدی است یا جدی؟
در حال حاضر به فضای کمدی نمیتوانم فکر کنم و راستش اصلا کمدی در من گم شده و دلایلش را هم همه میدانیم. اما به دور از شرایط فعلی، فضای جدی و درام را بیشتر دوست دارم.